Inventarizace majetku a závazků ÚSC

Ing. Olga Sloupová

Inventarizace majetku a závazků je jediný způsob jak ověřit, že účetnictví účetní jednotky je správné a průkazné. Díky webináři ji zvládnete s přehledem.

Čtvrtek 20.11.2025

10:00 - 12:00

91 volných míst

Garance

Seznamte se s důležitými postupy inventarizace během našeho webináře. Získáte přehledné a srozumitelné informace, které vám poskytnou znalosti a praktické postupy nezbytné pro inventarizaci majetku a závazků územních samosprávných celků. Naučte se správně provádět, projednávat a schvalovat inventarizaci.

Obsah webináře

  • Zákonná úprava inventarizace
    • Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, § 29 a § 30, ve znění pozdějších předpisů
    • Vyhláška č. 270/2010 Sb., o inventarizaci majetku a závazků, ve znění pozdějších předpisů
    • Vnitřní směrnice k inventarizaci
  • Příprava podkladů pro inventarizaci majetku a závazků
  • Plán inventur
  • Příkaz k provedení inventarizace
  • Fyzická a dokladová inventura
  • Inventarizační rozdíly – manka, schodky a přebytky
  • Inventarizační zpráva
  • Příklady z praxe

Komu je webinář určen

Webinář je určen pro starosty, zastupitele, předsedy finančních a kontrolních výborů, vedoucí úředníky a úředníky územních samosprávných celků, kteří vykonávají správu majetku, účetnictví, kontrolu hospodaření a nakládání s majetkem obce a inventarizaci.

On-line semináře - vzdělávejte se kdekoliv

On-line seminář neboli webinář je způsob vzdělávání přes internet vedený lektorem v reálném čase. Zúčastnit se ho můžete kdekoliv. Stačí Vám k tomu jen počítač s internetem a sluchátka. Během školení můžete lektorovi položit dotaz prostřednictvím chatu. On-line semináře probíhají v aplikaci Adobe Connect, Cisco Webex nebo MS Teams. Odkaz pro přihlášení do virtuální místnosti Vám pošleme den před konáním semináře na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

Nehodí se vám termín webináře? Přihlaste se i tak a podívejte se na jeho záznam. Záznam máte dostupný 7 dní po skončení webináře.

Přihlásit